Pentru evitarea ambuteiajelor, MAE recomandă folosirea unor rute alternative de trecere a frontierei de stat româno-bulgare, în ambele sensuri, atât de către vehiculele destinate transportului public de mărfuri și persoane, cât și de către autoturisme.
Rutele alternative:
– DN 56 (E 79) – Calafat – Vidin (rutier);
– DN 55 – Bechet – Oreahovo (trecere cu bacul);
– DN 65A – Turnu Măgurele – Nikopole (trecere cu bacul);
– DN 51 – Zimnicea – Svishtov (trecere cu bacul);
– DN 3 – Ostrov – Silistra (trecere cu bacul);
– DN 38 (E675) – Negru Vodă – Kardam (rutier);
– DN 39 (E 87) – Vama Veche – Durankulak (rutier);
Ministerul Afacerilor Externe a reamintit că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță” – ce poate fi descărcată gratuit din „App Store” și „Google Play” -, care oferă informații, recomandări de călătorie și posibilitatea de a fi alertați, în cazul în care apar situații speciale.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat la sfârșitul lunii iunie începerea primelor lucrări de reabilitare, după 61 de ani, la podul peste Dunăre de la Giurgiu, care a fost dat în folosință la 20 iunie 1954.
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse a fost atribuit în luna octombrie anul trecut asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering, iar în luna noiembrie anul trecut s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Contractul are o perioada de 16 luni, investiția fiind finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 – 2013.
CNADNR a precizat în iunie că lucrările de reabilitare a „Podului Prieteniei” urmează să fie finalizate în primul trimestru al anului 2016.